Du er her: Forside | Hjælp

Hjælp
 

Få hjælp til dit spørgsmål

 

Hvordan takserer One Mobile?

One Mobile takserer pr. påbegyndt minut

Er der minimumsforbrug på One Mobile?

Nej, der er ikke noget minimumsforbrug hos One Mobile. Du skal dog tanke op på din telefon hver 8. måned. Det er udelukkende for at holde dit SIM kort aktivt.

 

Hvordan er dækningen hos One Mobile?

Vi bruger Sonofons net, som i dag dækker 98,7 % af landet. Hvis du vil være helt sikker på, at One Mobile dækker på din bopæl, så kan du se hvor godt, vi dækker her.

 

Hvad gør jeg, hvis min mobiltelefon bliver stjålet?

Hvis dit SIM-kort bortkommer, skal du straks meddele det til One Mobile. Du spærrer nummeret ved at ringe til Kundeservice på 33 46 01 40.

Skal du have meldt nummeret stjålet uden for arbejdstid, skal du skrive til tyveri@onemobile.dk. Sørg selv for at melde mobiltelefonen stjålet hos politiet. Husk at medbringe kvitteringen for din mobiltelefon til politiet.

 

Hvordan bliver jeg sat op til at sende og modtage MMS?

Hos One Mobile kan du få en gratis opsætning til MMS. For at kunne sende MMS'er skal du have en mobiltelefon, der understøtter MMS - og så skal den naturligvis have den rigtige opsætning, som du henter her (Hent MMS-opsætning)

 

Bemærk: Det er ikke muligt at sende MMS til udenlandske mobilnumre. Det er dog muligt at sende til danske numre, der befinder sig i udlandet. Desuden skal du have mindst kr. 10,- på din konto for at kunne sende eller modtage en MMS.

 

Hvordan bliver jeg sat op til GPRS?

Hos One Mobile kan du få en gratis opsætning til GPRS. For at kunne bruge GPRS skal du have en telefon, der understøtter GPRS - og så skal du naturligvis have den rigtige opsætning, som du henter her (hent GPRS-opsætning). GPRS er ikke automatisk aktiveret på dit mobilnummer.

 

Bemærk: Du skal have over 25 kr. på din konto for at kunne bruge GPRS på din telefon.

 

Hvordan bliver jeg sat op til 3G?
Hos One Mobile kan du få en gratis opsætning til 3G. For at kunne bruge 3G skal du have en telefon, der understøtter 3G - og så skal du naturligvis have den rigtige opsætning, som du henter her (hent 3G-opsætning).

 

 

Jeg kan ikke sende SMS beskeder

Prøv først at slukke og tænde din mobiltelefon. 

 

  • Har du lige tanket op?

    Ja: Hvis du tanker op efter din konto har været i nul, kan der gå noget tid før du igen kan sende SMS beskeder.  Hvis problemet ikke løser sig selv i løbet af en halv time, så kontakt Kundeservice på telefon 33 46 01 40.

    Nej: Find indstillingen "Beskedcentralnummer" eller "Servicecenternummer" i menuen på din telefon. (Typisk under "Beskedindstillinger") Her skal stå følgende nummer: +4540590000.

    Hvis du har en Sony Ericsson telefon, skal du desuden tjekke at indstillingen "Send SMS via" under "Forbindelser" -> "Datakomm." er sat til "GSM". Den må ikke stå til "GPRS".
    Hvis du har en Nokia telefon, skal du tjekke at indstillingen "Svar via samme central" er sat til "Nej". Indstillingen findes under "Beskedindstillinger".

    Hvis dette ikke løser problemet, kan du kontakte Kundeservice på telefon 33460140.

 

 

Jeg kan ikke sende SMS beskeder til udenlandske numre, men godt til danske.

  • Når du sender til udenlandske numre, skal du skrive + foran landekoden og ikke 00. Hvis du f.eks skal sende til nummeret 12345678 i Tyskland, skal du skrive +4912345678

 

 

Når folk sender SMS beskeder til mig, går der lang tid før jeg modtager dem.

  • Dette skyldes sandsynligvis et problem med softwaren på din telefon. Du kan få opdateret softwaren ved at henvende dig der hvor telefonen er købt.

 

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på telefon +45 33 46 01 40 eller tyveri@onemobile.dk.

 

Kundeservice har åben i følgende tidsrum:
Alle hverdage fra kl. 8.30 - 16.00
Lørdag, søndag og helligdage: lukket